woensdag 26 november 2008

7de stage 261108

Vandaag was er een project, dat was opgezet door een stagiar.De hoofd thema was Post.En aangezien post wordt vervoerd , is verkeer ook een thema die daarbij hoort.Ik mocht assisteren in groep 5/6 wat voor mij een leuke uitdaging was m.n. de leeftijd van de kinderen en de manier van les geven ten opzichte van groep 3/4 waar ik normaaql de muziek lessen verzorg.De klas had tekeningen gemaakt over her verkeer (auto's, vrachtwagens, treinen, etc,etc,)en moest daarbij geluiden verzinnen.Samen met de kinderen hebben we 6 geluiden gekozen en daarvan hebben we een ritmisch fragment gemmakt met de nadruk op dynamiek(zacht,hard,luid)onder begeleiding van de djembe.Mijn ervaring met deze groep was positief en ze vroegen of ik terug wilde komen om te musiceren met hun klas.Mijn doel voor deze dag was om gebruik te maken van m'n tops die ik heg gehad n.m. flexibiliteit, wat ok echt nodig was om op niveau te communiceren met de groep die iets ouder was dan ik gewend was.ps.Weer een ervaring rijker.........hahahaha leuk

3 opmerkingen:

Erzsi Ladage zei

Leuk!
Zeker voor zulke 'ad hoc' situaties is het lekker om flexibel te kunnen zijn en dat het een waardevol vermogen is om in te kunnen zetten. Een groter compliment dan de vraag of je vaker wilt komen kun je haast niet krijgen.

Paul Brouwer zei

He Alton!
Wat is jou activiteit ontzettend cool! Het is idd lastig om per groep ineens op een ander niveau te communiceren. Iedere klas is anders!
We hebben het eigenlijk nooit over onze stages.
Ik denk dat we vaker bij elkaar moeten kijken.

groetjes,

Paul

Ilse zei

Ja Elton Sjonnie,
Leuk dat je met dat project mee kon doen! Geeft natuurlijk een leuke context voor je les. Ik vind het ook super dat gelijk wat probeerd te doen aan je leerpunten. Daar herken ik mezelf erg in! Zou ik gelijk ook daarbij mijn eigen struikelblok vertellen: niet direct gefrustreerd raken als je plan nog niet direct werkt. Ik merk nu dat juist het op mijn bek gaan heeft geholpen en nog steeds helpt aan mijn ontwikkeling.
Xx